Photo Hugues Siegenthaler

Marlis Buchmann

Marlis Buchmann is Professor Emerita of sociology at the University of Zurich, a former Director of the Jacobs Center for Productive Youth Development, and a member of the LIVES Advisory Committee.

Photo Hugues Siegenthaler

Anik de Ribaupierre

Anik de Ribaupierre is Professor Emerita of psychology at the University of Geneva, and a member of the LIVES Advisory Committee.

LIVES Publications

Ghisletta, P., Renaud, O., Fagot, D., Lecerf, T., & de Ribaupierre, A.. (2018). Age and sex differences in intra-individual variability in a simple reaction time task. International Journal of Behavioral Development, 42(2), 294–299. doi:10.1177/0165025417739179
PDF icon Article(PDF) (168.16 Ko)

Martin Kohli

Martin Kohli is Professor Emeritus of sociology at the European University Institute (Italy), and a member of the LIVES Advisory Committee.

Photo Hugues Siegenthaler

René Levy

René Levy is Professor Emeritus of sociology at the University of Lausanne, and a member of the LIVES Advisory Committee.

LIVES Publications

Gauthier, J. - A., & Valarino, I.. (2016). L'activation du statut maître sexué lors de la transition à la parentalité - approche séquentielle multidimensionnelle. Dans J. - M. Le Goff & Levy, R. (Éd.), Devenir parents, devenir inégaux. Transition à la parentalité et inégalités de genre (p. 48–75). Zürich, Switzerland: Seismo.
PDF icon Chapter(PDF) (1.85 Mo)
Valarino, I. (2016). Les congés parentaux en Suisse: révélateurs de politiques et de représentations genrées. Dans J. - M. Le Goff & Levy, R. (Éd.), Devenir parents, devenir inégaux. Transition à la parentalité et inégalités de genre (p. 235–261). Zürich: Seismo.
PDF icon Chapter(PDF) (3.12 Mo)
Levy, R., & Le Goff, J. - M.. (2016). Préface. Quid de la sexuation des parcours de vie. Dans J. - M. Le Goff & Levy, R. (Éd.), Devenir parents, devenir inégaux. Transition à la parentalité et inégalités de genre (First., p. 9-23). Zürich, Switzerland: Seismo.
PDF icon Chapter (PDF) (1.05 Mo)
Le Goff, J. - M., & Girardin, N.. (2016). Répartition des tâches domestiques et de soins aux enfants. Intentions et pratiques. Dans J. - M. Le Goff & Levy, R. (Éd.), Devenir parents, devenir inégaux. Transition à la parentalité et inégalités de genre (First., p. 76-109). Zürich, Switzerland: Seismo.
PDF icon Chapter (PDF) (2.28 Mo)
Sauvain-Dugerdil, C., & Koncilja-Sartorius, B.. (2016). Nouveaux parents: Quelle égalité face au temps?. Dans J. - M. Le Goff & Levy, R. (Éd.), Devenir parent, devenir inégaux (p. 130-163). Zurich, Switzerland: Seismo.
PDF icon Chapter (PDF) (2.05 Mo)
Sapin, M., & Widmer, E.. (2016). La transformation des réseaux personnels des femmes et des hommes durant la transition à la parentalité: Contraction des liens et gestation d'inégalités. Dans J. - M. Le Goff & Levy, R. (Éd.), Devenir parents, devenir inégaux. Transition à la parentalité et inégalités de genre (p. 164-182). Zurich and Geneva, Switzerland: Seismo.
PDF icon Chapter (PDF) (1.11 Mo)
Levy, R., & Bühlmann, F.. (2016). Towards a socio-structural framework for life course analysis. Advances in Life Course Research, 30, 30-42.
PDF icon Article (PDF) (588.31 Ko)
Gabadinho, A., & Ritschard, G.. (2013). Searching for typical life trajectories applied to childbirth histories. Dans R. Levy & Widmer, E. (Éd.), Gendered life courses between individualization and standardization. A European approach applied to Switzerland (p. 287-312). Vienna: LIT Verlag.
Gauthier, J. - A., Widmer, E., Bucher, P., & Notredame, C.. (2013). Optimal matching and its "costs". Dans R. Levy & Widmer, E. (Éd.), Gendered life courses between standardization and individualization. A European approach applied to Switzerland (p. 265-286). Wien: LIT Verlag.
Gauthier, J. - A., Widmer, E., Bucher, P., & Notredame, C.. (2013). Multichannel optimal matching: A multidimensional approach to sequence analysis. Dans R. Levy & Widmer, E. (Éd.), Gendered life courses between standardization and individualization. A European approach applied to Switzerland (p. 245-264). Wien: LIT Verlag.
Giudici, F., & Gauthier, J. - A.. (2013). Occupational trajectories after childbirth. Dans R. Levy & Widmer, E. (Éd.), Gendered life courses between standardization and individualization. A European approach applied to Switzerland (p. 93-114). Wien: LIT Verlag.
Levy, R., Gauthier, J. - A., & Widmer, E.. (2013). Trajectories between the family and paid work. Dans R. Levy & Widmer, E. (Éd.), Gendered life courses between standardization and individualization. A European approach applied to Switzerland (p. 71-92). Wien: LIT Verlag.
Widmer, E., & Gauthier, J. - A.. (2013). Cohabitational trajectories. Dans R. Levy & Widmer, E. (Éd.), Gendered life courses between standardization and individualization. A European approach applied to Switzerland (p. 53-70). Wien: LIT Verlag.
Gauthier, J. - A. (2013). Optimal matching, a tool for comparing life-course sequences. Dans R. Levy & Widmer, E. (Éd.), Gendered life courses between standardization and individualization. A European approach applied to Switzerland (p. 37-52). Wien: LIT Verlag.
Le Goff, J. - M., & Levy, R.. (2011). Devenir parent. LIVES Working Papers, 2011(8), 1-36. doi:10.12682/lives.2296-1658.2011.8
PDF icon Article (PDF) (898.85 Ko)
Photo Hugues Siegenthaler

Katariina Salmela-Aro

Katariina Salmela-Aro is Full Professor of psychology at the University of Helsinki, Chair of the Personality and Work Psychology Sector at the University of Jyväskylä (Finland), and a member of the LIVES Advisory Committee.

Photo Hugues Siegenthaler

Richard Settersten

Richard A. Settersten is Full Professor of human development and family sciences at the College of Public Health and Human Sciences of the Oregon State University, Endowed Director of the Hallie E. Ford Center for Healthy Children and Families, and a member of the LIVES Advisory Committee.

LIVES Publications